Recension: Utvecklad av Wendy: Klänningar

Jag var verkligen förvånad av utvecklad av Wendy Dresses: Sy U Guide för att göra en tjejs finaste frock. Jag gillade verkligen att hon syr din bok som kom tillbaka i 2006, så jag var stolt över att se att hon hade en ny, koncentrerad enbart på klänningar. Whoo-hoo!

Det finns tre klänningsmönster (mantel, skift, såväl som dirndl) samt tjugofem variationer, varav många är söta (även om de skev lite unga). Förutom mönstret har storleken förändrats från den allra första boken, med den nya boken inklusive en XL-storlek (upp till en 41 “byst).

Detta skulle vara en bra bok för en hängiven nybörjare. Med “dedikerad nybörjare”, menar jag någon som är något mycket mer klient än typisk (eller kanske bara något mycket mer klient än mig), som är tankeväckande såväl som försiktig, liksom som har tillräcklig motivation att spendera mycket mer än en helgen sätter en klänning tillsammans. Jag citerar att det skulle ta en helgens värde (för en nybörjare) bara för att få mönstren spårade såväl som förändrade, en helg för att klippa ut mönstret samt börja bygga, liksom en helg (eller lång kväll) att göra det slutliga arbetet. Det här är verkligen en bok för någon som kommer att glädja sig i planeringen och processen så mycket som det färdiga objektet.

Men om du arbetade din metod grundligt med jobben i den här boken, skulle det vara extremt lite som skulle faze dig i slutet. Hon täcker mönsterförändringar, krage, klippkurvor, sömmar på knappar, sömsfinishing, facings samt linjer … såväl som naturligtvis, fickor, även om det är fallet, även om de är på de utmanande sidan, så Hon lämnade dem ut. Zippers tillhandahålls en något handvågig behandling, men eftersom det finns ungefär en gazillion dragkedja tutorials som flyter runt på nätet, tror jag inte på det är ett problem.

Jag får en hel del e-postmeddelanden som i huvudsak checkas ut “Jag köpte en sömnad enhet nu vad ??” Jag tror att den här boken är det nya svaret på “nu vad?”

Dela detta:
Twitter